Donderdag 16 mei 2002. De dag na de legendarische Tweede-Kamerverkiezingen van dat jaar. De LPF verkeert in een euforische stemming na het behalen van maar liefst 26 kamerzetels. Real Madrid viert de 2-1 zege op het Duitse Bayer Leverkusen en mag zich winnaar noemen van de Champions League. In de lift van een Rotterdams appartementencomplex staat Cor de Wit met aan zijn zijde zijn vrouw Jane. In zijn hand de sleutels van een blauwe Hyundai H200 met dubbele cabine. De missie voor die dag? Het ophalen van de nieuw aangeschafte Hyundai Trajet bij Van Trigt. Met inruil van de H200.

Het zal eind 2001 geweest zijn als Cor een bezoek brengt aan Van Trigt. Als kind van een transportondernemer kreeg hij de passie voor mobiliteit van huis uit mee. Hetzelfde geldt voor de liefde voor dieselmotoren. Dat Cor in een Hyundai H200 rijdt met voorin een dieselmotor is dus niet vreemd. Cor de Wit: “toen de H200 op de markt kwam was ik direct enthousiast. Veel ruimte, een hoge zit en een sterke motor in combinatie met een gunstige aanschafprijs en uitstekende garantievoorwaarden. Bijna te mooi om waar te zijn…”. Dat het comfort iets minder was dan de, overwegend Franse, auto’s die Cor en zijn vrouw Jane voorheen reden leek toen geen bezwaar. Na ruim 150.000 aangename kilometer begonnen de reislustige Rotterdammers het comfort toch te missen. “Na de vele kilometers waren we overduidelijk onder de inruk van de kwaliteit van Hyundai. De volgende auto moest dus zeer zeker weer een Hyundai zijn”.

Min of meer toevallig passeerden Cor en Jane de vestiging van Van Trigt en zagen voor de deur een grote zwarte auto staan. Nieuwsgierig als ze zijn stopten ze en bekeken de auto aandachtig. Trajet CRDi vermeldde het naamplaatje op de achterklep. Een waardig alternatief voor de H200 zo stelde beiden al snel vast. Na het bestuderen van de uitgebreide folder (ja, internet stond nog in de kinderschoenen!) raakte Cor gefascineerd door de Common rail dieseltechniek van Hyundai. Het hoge koppel, gunstige verbruik en lage geluidsniveau spreken tot de verbeelding. De proefrit die het tweetal direct maakte zou iedere twijfel wegnemen. Dit is het comfort dat Cor en Jane zochten. Cor herinnert zich: “Al snel raakten we in gesprek met verkoper Bart Wesdorp. Dat we de Trajet zouden aanschaffen hadden we toen feitelijk al besloten. Enige discussiepunt zou de inruilprijs van de H200 zijn. Ook daar waren we vlot uit”. Volgens het koopcontract was de aankoop van een Hyundai Trajet 2.0CRDi GLS in de kleur Peacock Green metallic een feit. Op donderdag 16 mei 2002 om exact 11.07 uur wordt de nieuwe auto tenaamgesteld. Het grote genieten kan beginnen!

Cor is zuinig op zijn auto’s. Ooit tikte hij in een auto van een ander merk de 450.000 kilometer aan en met een Hyundai H200 bereikte hij 275.000 kilometer. “Ik wilde daar ooit een camper van maken, maar daar is het, door de aanschaf van de Trajet, nooit van gekomen”. De uitvoering vind ik niet zo belangrijk. We waren vorig jaar in de Elzas toen de teller de 500.000 kilometer aantikte. Ik ben bij thuiskomst direct naar Van Trigt gereden met taart.’ Het was zeker niet de eerste keer dat Cor trakteerde. “Ik heb in al die jaren een persoonlijke band opgebouwd met veel medewerkers. Bovendien vind ik de service uitmuntend. Van Trigt denkt met je mee, niks is te gek. En we worden regelmatig uitgenodigd voor evenementen, waaronder onlangs de bijzondere introductie van de Hyundai IONIQ. Superleuk! Ik breng daarom regelmatig wat lekkers mee. Bij warm weer ijs en zelfs een keer een complete rijsttafel.”

Cor gaat zijn oude vertrouwde Hyundai Trajet na ruim 530.000 kilometer erg missen. “Ik heb al wat traantjes gelaten. Het doet toch een beetje pijn. Het was nog steeds een fijne auto. Op 15 november jl. ontvingen we uit handen van verkoopleider Bart Wesdorp de sleutels van onze nieuwe auto. Een witte Hyundai ix20 met, jawel, een CRDi dieselmotor. De geschiedenis lijkt zich te herhalen. Uit handen van dezelfde persoon de sleutels ontvangen van wederom een Hyundai. We zijn net terug van een weekend Noord-Frankrijk. Koffer mee, creditcard op zak en een goede auto: meer hebben we niet nodig!”.